Op woensdag 25 november 2015 verzorgde de heer Arie Harrewijn een lezing over de Oorlogsgravenstichting.

Oorlogsgravenstichting

Oorlogsslachtoffers zijn soms militairen, maar vaak gewone mensen: mannen, vrouwen en kinderen die hun leven verloren tijdens de Tweede Wereldoorlog of tijdens gewelddadige conflicten daarna – zoals in voormalig Nederlands-Indië. Het zijn ook de Nederlandse militairen die tijdens recente vredesmissies om het leven zijn gekomen. Al deze mensen hebben een verhaal, soms indringend, soms kort of eenvoudig.

De Oorlogsgravenstichting heeft als doel het levend houden van de herinnering aan deze mensen door hun verhalen te verzamelen en te delen en door het onderhouden van de 50.000 Nederlandse oorlogsgraven in de wereld. Het vertellen van de verhalen in combinatie met een graf draagt bij aan het besef dat vrede, vrijheid en veiligheid niet vanzelfsprekend zijn.

De heer Arie Harrewijn is inspecteur bij de Oorlogsgravenstichting en is woonachtig in Noordeloos.

Logo Oorlogsgravenstichting