woensdag 26 september 20:00 - 22:00
Lezing 17e eeuwse emigratie naar het land van melk en honing (Amerika)
zaterdag 6 oktober 10:00 - 16:00
Fokveedag Hoornaar
Lezing over Gorcumse burgemeester Ridder van Rappard
Lezing Gouden Koets
woensdag 30 januari 20:00 - 22:00
ALV
Lezing
Lezing

De Historische Vereniging Hoogblokland Hoornaar en Noordeloos is opgericht in 1984 en heeft ten doel:

• het wekken en onderhouden van belangstelling voor de geschiedenis van Hoogblokland, Hoornaar en Noordeloos;
    • het verrichten van historisch onderzoek en inventarisatie mbt bovengenoemd gebied;
    • het aanleggen, beheren of laten beheren van collecties van oudheidkundige of volkskundige voorwerpen;
    • het behoud en beschermen tegen aantasting in de ruimste zin van karakteristieke historisch gegroeide bebouwing, alsmede de landschappelijke waarde van bovengenoemd gebied.

Deze doelstellingen trachten wij te bereiken door:

• het organiseren van lezingen, excursies en exposities;
    • het uitgeven van een verenigingsblad;
    • het uitgeven van boeken;
    • het deelnemen in overkoepelende organisaties;
    • het verzamelen en beheren van oudheidkundige voorwerpen;
    • het bijhouden van een fotoarchief.

Onze vereniging heeft meer dan 300 leden. Spreken onze doelstellingen u aan, word dan ook lid.

U ontvangt dan 2 x per jaar ons verenigingsblad en u heeft gratis toegang tot onze lezingen (5 of 6 per seizoen). U kunt daarnaast gratis boeken lenen uit het bezit van de vereniging (meer dan 200).

Een lidmaatschap kost € 15,00 per jaar. Aanmelden kunt u door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Vermeld in uw mail a.u.b. uw exacte naam en adres. U ontvangt dan van ons op korte termijn een bevestiging van uw lidmaatschap.

Het bankrek.no. van onze vereniging is: NL 77 RABO 0346 3200 97.

Bestuur:

dhr. K. Verbaan (vice-voorzitter)
mw. M.J. van Genderen
mw. A.M. Mollema
dhr. A. van der Haven

Redactie verenigingsblad:

Beheerscommissie:

De beheerscommissie houdt zich bezig met het restaureren, onderhouden en catalogiseren van onze oudheidkundige voorwerpen, boeken en kleding. Iedere woensdag (behalve de eerste en de laatste woensdag van het jaar) is de beheerscommissie aan het werk in ons verenigingsgebouw aan de Noordzijde 3 te Noordeloos. U kunt tussen 9.00-11.00 uur en 13.30-15.00 uur terecht om een kijkje te nemen of om oude spullen af te geven.

Fotocommissie:

Indien u foto's heeft uit ons werkgebied dan willen wij die graag inscannen en toevoegen aan ons fotoarchief.

RT @DeMolens: Zaterdag 6 oktober zijn onze molens toegankelijk voor publiek! Van harte welkom tijdens de SIMAV Molendag. @Gem_Molenwaard @G

Woe 26 sept. 20.00 uur lezing Martin IJzerman 17e eeuwse emigratie naar Amerika Dorpshuis, Van Hobokenstraat 15b,… https://t.co/8tjooOM2t8

Meld u aan voor onze nieuwsbrief